Icoon afvalapp

Altijd op tijd de juiste container aan de weg

Download hier de handige app Afval in Nijkerk. Zo weet u altijd wanneer uw huisafval wordt opgehaald.
Heeft u liever de papieren versie digitaal dan kunt u het overzicht als pdf downloaden en daarna uitprinten via de link Afvalkalender 2024.

Afval in Nijkerk on the App Store (apple.com)
Afval in Nijkerk - Apps op Google Play

In deze app vindt u onder andere de:

• Kalender: wanneer kunt u welke container aan de weg zetten
  • Afvalwijzer: in welke bak kan uw afval
  • Plattegrond: met openbare containers voor bijvoorbeeld glas, textiel en luiers.

Tip

In de app kunt u pushberichten instellen. Daarmee krijgt u vooraf een seintje wanneer welk afval bij u voor de deur wordt opgehaald.

Container niet geleegd?

Graag uw container op tijd (voor 07.30 uur) aanbieden.
Is uw container op de vaste ophaaldag niet geleegd? Dan kunt u bellen met telefoonnummer (0800) 8890 988.
Haal de container na het legen zo snel mogelijk (in ieder geval dezelfde dag) weer van de straat.

Afval scheiden

We scheiden ons afval steeds beter. Dat is belangrijk, want goed gescheiden afval is een grondstof waarmee nieuwe producten gemaakt worden. Veel inwoners scheiden hun verpakkingen van pmd (plastic, metaal bijvoorbeeld blik en drinkpakken), gft (groente- fruit- en tuinafval), papier en glas. Maar het is niet altijd duidelijk waar het afval bij hoort. Mogen bijvoorbeeld kattenbakkorrels en lucifers in de groene container? En waarom mag een drinkglas niet in de glasbak? Bekijk op de afvalscheidingswijzer waar uw afval thuishoort.

U vindt ook veel informatie op de Afvalkalender 2024.

Wat kost de afvalinzameling?

Kijk voor de tarieven op de pagina 'Tarieven afvalinzameling'.