De eerste 50 dagen

Column 25 mei 2022, Rik Meijer, raadslid CDA

Zo sta je campagne te voeren voor de gemeenteraadsverkiezingen voor het CDA en zo zijn de eerste 50 dagen als raadslid al weer voorbij. Het begint al bij je kandidaatstellen voor een politieke partij. Waarom zou je dat willen doen? In mijn geval voel ik mij al sinds ik mag stemmen thuis bij het CDA. Een partij die open staat voor aandacht voor elkaar en zorg wil dragen voor natuur en cultuur. Daarnaast ben ik van nature ook nieuwsgierig naar hoe organisaties werken, hoe gaat het achter de schermen? En hoe komen besluiten tot stand. Het is makkelijk een oordeel te vormen over een genomen besluit, maar vaak weten wij niet welke punten er allemaal afgewogen zijn om tot dit besluit te komen.

Terugkomend op de eerste 50 dagen die nu voorbij zijn. Al veel informatie is met ons gedeeld, maar er komt nog veel meer, dus genoeg om te leren de komende periode. Ook de eerste fractie-, commissie- en raadsvergaderingen gehad, waarbij de nodige stukken zijn gepasseerd. In de fractie natuurlijk veel aandacht de afgelopen weken voor de coalitievorming en de standpunten van het CDA die hierin verwerkt zijn.

Heb er veel zin in om mij de komende raadsperiode in te zetten voor Nijkerk, waarbij mijn aandachtspunten onder andere op het gebied van wonen (hoe komen wij tot meer betaalbare woningen), financiën (wordt ons geld goed besteed) en de ontwikkeling van de Havenkom zal liggen.

Hoop mij als raadslid voor het CDA dan ook in te zetten voor onze mooie gemeente Nijkerk en eerlijk een terugkoppeling te geven in de besluiten die genomen zijn.