‘In de startblokken’

Column 6 juli 2022, Mark van der Stelt, raadslid VVD

En…. Start! De nieuwe raadsperiode zijn wij allemaal begonnen met een harde sprint. Een commissie hier, een inloopspreekuur daar, een raadsvergadering hier enzovoort. Voor veel kersverse Raadsleden van onze gemeente een intensieve, maar vooral ook leerzame periode. Nu zijn we bijna bij het eerste reces aangekomen en hebben we weer even de tijd om op adem te komen en ons weer klaar te stomen voor de volgende ronde. U zult zicht vast afvragen ‘Waarvoor maken jullie die sprint?'. Dit zou ik graag anders willen formuleren, namelijk: ‘Voor wie maken wij die sprint'. Dat doen wij voor jullie en voor ons als inwoners van de mooie gemeente Nijkerk. Nijkerk is een gemeente waar mijn hart ligt en ik met geluk heb op mogen groeien. Dit geluk komt mede door de vele mensen die ik heb mogen leren kennen door deel te nemen aan veel verschillende sportverenigingen binnen onze gemeente: Judo bij Sportschool Rebel, Basketballen bij Sparta en Zaalvoetballen bij Watergoor. Ik geloof erin dat het stimuleren van sport bij de jeugd bijdraagt bij een gelukkige jeugd en dus ook een gelukkige gemeente. Dit is één van mijn drijfveren waarom ik mij toentertijd verkiesbaar heb gesteld voor de gemeenteraad. Maar als gemeenteraadslid vind ik het ook belangrijk om te weten, wat zou volgens u onze mooie gemeente nog mooier en gelukkiger maken? Daar ga ik, maar ook vele raadsleden met mij, graag met u het gesprek voor aan! U bent altijd vrij mij om me te contacteren via de website van de gemeente of kom gerust even langs tijdens één van onze vergaderingen en ga met ons in gesprek. Zie ik u dan?