Leefgeld en meldingsformulier

De financiële hulp van de overheid aan Oekraïense vluchtelingen is in lijn met asielzoekers, statushouders en Nederlanders met een bijstandsuitkering.

Overzicht leefgeld per vluchteling per maand

Meldingsformulier

U moet iedere maand bij de gemeente Nijkerk een meldingsformulier inleveren. Alleen dan ontvangt u leefgeld. Verandert uw persoonlijke situatie dan bent u verplicht om dit zo snel mogelijk via een meldingsformulier aan de gemeente te melden. Het meldingsformulier moet u inleveren op uiterlijk de één-na-laatste dag van de maand. Download het meldingsformulier(NL) / meldingsformulier (RU)hier.

Meld uw (tijdelijk) verblijf buiten de gemeente bij ons aan!

Als u verhuist of (tijdelijk) buiten de gemeente Nijkerk verblijft, moet u dat aan ons doorgeven. Dat kan via het meldingsformulier. Die vindt u op hierboven. Als u langer dan 28 dagen buiten de gemeente verblijft, stopt het leefgeld en indien van toepassing uw opvangplek in de gemeentelijke opvang.

Meer informatie voor Oekraiense vluchtelingen in Nijkerk.