jongen met basketball

Waar meld ik mijn kinderen aan?

Samen met de scholen organiseert de gemeente Nijkerk basisonderwijs voor Oekraïense kinderen. Op dit moment zijn er ongeveer 15 basisschoolleerlingen en 5 leerlingen die het voortgezet onderwijs volgen.

Oekraïense kinderen die verblijven in de gemeente Nijkerk kunnen in het nieuwe schooljaar naar de taalklas. Dit is onderwijs voor kinderen die nog geen Nederlands spreken en tussen de 6 en 11 jaar oud zijn. Kleuters van 4 en 5 jaar gaan naar een reguliere basisschool in de buurt waar ze wonen. Kinderen ouder dan 11 jaar kunnen voor voortgezet onderwijs naar Het Element, een internationale Schakelklas vanuit het Meridiaan College.

Het wordt georganiseerd door de gezamenlijke Nijkerkse schoolbesturen. Er is hard gewerkt door de scholen, leerkrachten en maatschappelijke organisaties om dit voor elkaar te krijgen.

Vangt u Oekraïense vluchtelingen op en zijn er ook kinderen bij in de basisschoolleeftijd die nog niet zijn aangemeld voor het basisonderwijs? Neemt u dan contact op met mevrouw Danny Pennings via haar e-mailadres onderwijsuanijkerk@gmail.com.

Leerkracht en onderwijsassistenten gezocht voor kinderen vluchtelingen Oekraïne!

Ken jij mensen met een onderwijsbevoegdheid of pedagogische achtergrond of heb je er zelf een? Wij zoeken mensen die tenminste 4 dagdelen in de week onderwijs of opvang willen bieden op een school of kinderopvang in de gemeente Nijkerk. We horen het graag via y.vandepanne@nijkerk.eu.