Ben jij dé taalvrijwilliger voor onze Oekraïense deelnemers?

Alles begint met taal. Een studie volgen, een baan vinden, meedoen in de samenleving: het kan pas wanneer je de taal spreekt én begrijpt. Voor de groep Oekraïners die momenteel in Nijkerk verblijft, is de bibliotheek op zoek naar taalvrijwilligers. Wie helpt hen verder op weg in onze samenleving

Helpen kan op verschillende manieren:

Je geeft taalbegeleiding:

• Je leert de meest gebruikelijke en noodzakelijke woorden aan.
  • Je bent bij oriëntatiebijeenkomsten waar de deelnemers praten over thema’s uit het dagelijkse leven. Zo oefenen ze met spreken.
  • Je begeleidt groepjes online.
  • Je ondersteunt een gediplomeerde docent tijdens de Nederlandse les.
>Beteken jij graag iets voor een ander? Heb je lef en zin om voor een groep te staan? Heb jij een paar uur tijd per week over? Dan is de rol van taalvrijwilliger écht iets voor jou. Werkzaamheden en tijden zijn altijd in overleg en je krijgt vooraf een training. Als taalvrijwilliger maak jij het verschil in iemands leven!

Enthousiast?

Neem dan contact op met het DigiTaalhuis, digitaalhuis@bibliotheeknijkerk.nl of bel met Janneke Vijfvinkel, 033 2450014.