Tegenover de Grote Kerk in Nijkerk ligt een braakliggend terrein. De plannen voor woningbouw op deze plek zijn in 2023 weer opgepakt. Er komen koopwoningen en sociale huurwoningen met een parkeergarage eronder. Het bouwplan wordt ontwikkeld door Smink Vastgoed en Van Wijnen.

impressie Wonen bij de toren

Het ontwerp van Bouwplan Kerkplein heeft een historische uitstraling. Er komen 106 woningen en een winkelruimte. Het worden 16 sociale huurwoningen en 90 koopwoningen. Er komen behalve parkeerplaatsen voor de nieuwe woningen ook 80 parkeerplaatsen voor Het Nieuwe Sint Jozef dat ernaast wordt gebouwd. De parkeergarage krijgt daarom een extra in- en uitgang voor voetgangers aan de Holkerstraat.

• Voorjaar 2024: ontwerp definitief
  • Zomer 2024: start verkoop
  • Najaar 2024: afronding bestemmingsplan en verlenen vergunning
  • Begin 2025: start bouw woningen
  • 2027: oplevering

Agenda

Raadsvergadering 27 juni 2024: vaststelling kaders en akkoord ontwerp (agendapunt 7)

Zomer 2024: start verkoop woningen door de ontwikkelaars

Documenten en besluiten

Meer informatie over Bouwplan Kerkplein staat op de website www.wonenbijdetoren.nl van Smink Vastgoed en Van Wijnen.