Er zijn nieuwbouwplannen voor woonzorgcentrum Sint Jozef in de binnenstad van Nijkerk. In Het Nieuwe Sint Jozef komen sociale huurwoningen, zorgwoningen, maatschappelijke functies en horeca. Ook krijgt Kindcentrum Het Baken er zes lokalen bij.

Wat

Het huidige Sint Jozef is aan vervanging toe. Het gebouw is niet meer van deze tijd. Daarom werkt eigenaar

Woningstichting Nijkerk (WSN) in overleg met de gemeente en de toekomstige gebruikers aan een nieuw Sint Jozef. Het nieuwe gebouw wordt een combinatie van wonen, zorg, dagbesteding, onderwijs en kinderopvang. Ook komen er een buurthuis en grand café, waar de buurt en alle Nijkerkers gebruik van kunnen maken. Er kan straks geparkeerd worden voor Het Nieuwe Sint Jozef onder de nieuwbouw op het Kerkplein.

Wanneer

• Zomer 2023: gemeenteraad stelt kaders vast
  • Voorjaar 2024: voorlopig ontwerp
  • Najaar 2024: definitief ontwerp en afronding procedure bestemmingsplan
  • Voorjaar 2025: aanvraag omgevingsvergunning
  • 2025-2027: bouwfase
  • Eind 2027: project klaar

Meer informatie over Het Nieuwe Sint Jozef staat op de website van WSN.