Column 19 juni 2024, Cathy van Manen, raadslid Forum voor Democratie

Waarom heb je deze plek in de gemeente Nijkerk gekozen?

Ik mocht jaren geleden een nieuwe start met mijn leven maken in Nijkerk. Dat startte op de dag dat ik me inschreef in deze gemeente. Door mijn ervaringsdeskundigheid op het gebied van mentale zorg en coaching, had ik regelmatig contact met het voormalige college van burgemeester en wethouders. Zo kwam ik in aanraking met het bedrijven van politiek, de opmaat naar mijn huidige raadslidmaatschap. Deze foto is genomen in de historische trouwzaal van het stadhuis, de plek waar ik ‘ja’ zei tegen mijn man.

Wat doe je naast je raadslidmaatschap?

Mijn gezin is het belangrijkste in mijn leven. Zij zijn het middelpunt van mijn bestaan. Mijn werk plan ik dan ook zoveel mogelijk om hen heen. Als zelfstandig ondernemer op het gebied van individuele coaching en begeleiding, ondersteun ik bij re-integratie, mentale en praktische begeleiding richting een leefbaar leven. Daarnaast sta ik ingeschreven als vrijwilliger voor Hip Helpt Nijkerk, een organisatie die inwoners die hulp nodig hebben, koppelen aan vrijwilligers. Die hulp kan op allerlei manieren gegeven worden, van praktisch, tot samen een wandeling maken en dingen van je afpraten.

Wat vind je belangrijk/ Wat wil je bereiken als raadslid?

Mensen moeten zich gehoord, gezien én begrepen voelen door hun gemeente. Ongeacht hun afkomst, religie of plek in het leven. Dat is elke dag weer mijn voornaamste doel. Tegenwerkende beleidsregels, lange wachttijden of ingewikkelde aanvragen helpen onze inwoners niet. Ik denk vaak in oplossingen en mogelijkheden en stel dingen aan de kaak als ik denk dat het nodig is in de hoop en overtuiging dat ik iets kan veranderen voor diegene die dat nodig heeft.