Een ‘Niekarker’ moet zijn toren zien

Column 3 juli 2024 Richard van Hussel, raadslid VVD

Waarom heb je deze plek in de gemeente Nijkerk gekozen?

We staan hier op het balkon van mijn woning. Vanaf hier zie ik de kenmerkende toren, met het unieke carillon van de Grote Kerk van Nijkerk. Volgens een oude stelregel moet een Nijkerker altijd zijn toren kunnen zien, dat is gelukt. Ik ben geboren op de Tuinstraat, mijn roots liggen in deze stad, in deze mooie gemeente. Als Teamleider Bedrijfskunde heb ik voor de gemeente gewerkt en in voormalig dansstudio Vliek mijn vrouw leren kennen. De stad ken ik op mijn duimpje en ik weet veel over haar historie, verenigingen en bedrijven. Als gids laat ik mooi Nijkerk tijdens een stadswandeling graag aan anderen zien.

Wat doe je naast je raadslidmaatschap?

Ik ben controlerend accountant, voorzitter van de tafeltennisvereniging en penningmeester van Voetbalvereniging Sparta Nijkerk geweest. Momenteel ben ik interimmanager/directeur binnen de gehandicapten-, ouderen- en jeugdzorg. Verder ben ik toezichthouder bij Sport- en Cultuurbedrijf Interactie en Budgetmaatje. Ik help mensen met hun financiën, zoals het aanvragen van toeslagen of het gebruik maken van gemeentelijke voorzieningen. Niet iedereen heeft het even goed op financieel gebied. Het bieden van deze hulp zorgt ervoor dat ik met mijn beide benen op de grond blijf staan. Daarnaast ben ik dit jaar een trotse opa geworden en pas ik samen met mijn vrouw een dag per week op mijn kleinkind.

Wat vind je belangrijk/ Wat wil je bereiken als raadslid?

Genoeg woningen voor inwoners, dat is nu van groot belang. De kwaliteit van de omgeving en het evenwicht tussen leefomgeving, ruimte voor bedrijven, wegen, boeren en natuur vormt een grote uitdaging. Ik ben ondernemend, wil graag snel dingen bereiken, maar respecteer dat iemand een andere mening kan hebben over een bepaald onderwerp. Ik zit niet voor mijn eigen belang in de raad, maar voor dat van ons allemaal!