Nijkerk Cultuur & Creatief is de plek van waaruit de cultuurverbinder werkt. De gemeente Nijkerk kent al enkele jaren cultuurverbinders, zij werken sinds 2024 vanuit een onafhankelijke organisatie.

Nijkerk Cultuur & Creatief zet zich in om zoveel mogelijk inwoners van de gemeente Nijkerk kennis te laten maken met de verschillende cultuurdisciplines. Ze leggen verbindingen tussen vraag en aanbod en werken samen met de partners uit onderwijs, zorg, sport en welzijn. Verder ondersteunen ze bij het organiseren van evenementen en maken ze het culturele aanbod in de gemeente zichtbaarder en beter vindbaar. Daarnaast zorgen zij voor ondersteuning bij de cultuureducatie op de scholen en zetten ze zich in voor méér kunst in de openbare ruimte.

Heb je een vraag over cultuur of wil je meer informatie? Neem dan contact op met Nijkerk Cultuur & Creatief, via de cultuurverbinder Margreet Koele, emailadres margreet@nijkerkcultuurencreatief.nl.