Verleende omgevingsvergunning voor hoofdgebouw Appelsestraat 25 Nijkerk

Burgemeester en wethouders van de gemeente Nijkerk maken in verband met het bepaalde in artikel 3.10 lid 1 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) en afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht bekend dat de omgevingsvergunning (kenmerk 2021W1770) met bijbehorende stukken ter inzage komt te liggen. Deze omgevingsvergunning is aangevraagd vóór inwerkingtreding van de Omgevingswet en wordt overeenkomstig het oude recht (Wabo) afgewikkeld.

Waarvoor wordt vergunning verleend

De omgevingsvergunning verruimt de gebruiksmogelijkheden van de monumentale woonboerderij op het perceel Appelsestraat 25 Nijkerk.

Het gaat om de volgende activiteiten:

1. de verruiming van de inhoudsmaat van de rijksmonumentale woning, inclusief de voormalige deel;
  2. het gebruik van een deel van woning (voormalige deel) voor verschillende beroep-aan-huis activiteiten, zoals:
    - huiskamerconcerten (klassieke muziek);
    - muziekles;
    - bijeenkomsten buurtvereniging.

Inzage

De omgevingsvergunning (kenmerk 2021W1770) en alle bijbehorende stukken liggen met ingang van donderdag 29 augustus tot en met woensdag 9 oktober 2024 (gedurende zes weken) ter inzage. Deze stukken zijn digitaal te raadplegen via het omgevingsloket https://omgevingswet.overheid.nl/regels-op-de-kaart/. Dit door te zoeken naar “Appelsestraat 25” in het zoekveld “document zoeken”.

Beroep

Bent u het niet eens met dit besluit en bent u belanghebbende? Of bent u geen belanghebbende en heeft u naar aanleiding van de ontwerp omgevingsvergunning een zienswijze ingediend? Dan kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht gedurende de beroepstermijn (dat is van vrijdag 30 augustus tot en met donderdag 10 oktober 2024) tegen dit besluit beroep instellen bij de Rechtbank Gelderland. Uw brieven aan de bestuursrechter of de voorzieningenrechter adresseert u als volgt:
Rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM ARNHEM.
Met uw elektronische handtekening (DigiD) kunt u online een beroepschrift indienen via http://loket.rechtspraak.nl

Volgens de wettelijke regels bevat het beroepschrift ten minste: de dagtekening, uw naam, adres en handtekening; een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht (zo mogelijk met een kopie daarvan); de gronden van het beroep. Verder zendt u een kopie mee van de zienswijze die u tegen het ontwerpbesluit hebt ingediend, of u geeft een toelichting waarom u niet in de gelegenheid was een zienswijze in te dienen.

Voorlopige voorziening

Een beroepschrift heeft geen schorsende werking; dat betekent dat het besluit na afloop van de beroepstermijn in werking treedt en kan worden uitgevoerd. Als u een direct en spoedeisend belang hebt om dat te voorkomen, kunt u binnen de beroepstermijn een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij de voorzieningenrechter. Het besluit wordt van rechtswege geschorst totdat de voorzieningenrechter op het verzoek heeft beslist.